הנשנושים הבריאים שישפרו את אחרי הצהריים שלכם עם הילדים

הילדים מנשנשים שטויות כל אחר הצהריים ומגיעים לארוחת ערב שבעים ועייפים? אתם ממש לא לבד, אבל יש לנו גם כמה פתרונות קלים ובריאים

בשיתוף חברת גליל
23/03/2022
אמא וילדה אוכלות בננה. ShutterStock
הסוד הוא לבחור את הנשנוש הנכון אחרי הגן או בית הספר(צילום: ShutterStock)

הילדים שלכם חוזרים גמורים מרעב מבית הספר או הגן, מנשנשים חטיפים כל אחר הצהריים ואז מגיעים לארוחת ערב חסרי תיאבון, חסרי סבלנות ועייפים? אתם ממש לא לבד. למעשה, כמעט כל הורה מכיר את המלכוד הזה - אתם רוצים לתת לילד שלכם "משהו קטן" כדי לפנק אותו אחרי השעות הארוכות במסגרת החינוכית, או סתם כדי שיפסיק להתלונן ש"בא לו משהו" - אבל אז כשמגיע זמן האוכל האמיתי, הוא פשוט לא בעניין.

למרבה המזל, יש לנו גם פתרונות. הסוד הוא לבחור את הנשנוש הנכון אחרי הגן או בית הספר, כזה שישביע את הילד, ימלא את הצורך שלו במשהו מתוק ומפנק, וגם ימלא אותו באנרגיות שיעזרו לו להגיע לארוחת הערב ערני, אבל לא מדי. והדרך היחידה להשיג את כל הטוב הזה היא פירות.

רגע לפני שאנחנו נכנסים לרשימת ההמלצות שלנו, יש לנו טיפ אחד חשוב. כשאתם בוחרים פירות שילוו את הילדים שלכם ביומם העמוס, שימו לב שאתם בוחרים בפרי ישראלי - תוכלו לזהות אותו לפי סמל הדחליל של חברת גליל. תוצרת חקלאית טרייה מהשוק המקומי תבטיח פירות טעימים, טריים ומזינים יותר.

האבוקדו עשיר בוויטמינים A ו-B והוא גם מקור מצוין לוויטמין E ולסיבים תזונתיים(צילום: ShutterStock)

בננות

בננה היא הפתרון המושלם לחטיף בריא אחרי הגן - קל לזרוק אותה לתיק, היא משביעה, מזינה ורוב הילדים פשוט משוגעים עליה. בננות עשירות באשלגן, מגנזיום, ויטמין B6, חומצות אמינו חיוניות, פיטוכימיקלים, סיבים תזונתיים, מינרלים וויטמינים. ואם זה לא מספיק - הבננה מכילה גם טריפטופן, שאותו הגוף ממיר לסרוטונין, שידוע כאחראי על שמחת החיים המתפרצת מאתנו. ואיזה ילד לא צריך את זה בסוף היום?

פירות הדר

גם לפירות ההדר יש את היתרון של הבננה - הם מגיעים ארוזים היטב, וקל להוציא אותם מהתיק לפי הצורך. פירות הדר הם גם עיסוק נחמד לילדים, שיכולים לקלף אותם, לסחוט אותם או לחלק פלחים לחברים בגינה. ומה לגבי היתרונות הבריאותיים? מלבד ויטמין ה-C שכולנו מכירים, יש לפירות הדר עוד יתרונות משמעותיים. פירות הדר טובים למערכת העיכול והם מלאים בסיבים תזונתיים, מה שאומר שהם מעודדים את תחושת השובע.

ואם הילדים שלכם נרתעים מהטעם החמצמץ של פירות הדר, יש לנו המלצה מנצחת: קלמנטינה מזן אור. הקלמנטינות האלה מתוקות במיוחד ושונות מכל קלמנטינה שהכרתם או אכלתם קודם. והן לא רק קטנות ומתוקות להפליא, הן גם קלות מאוד לקילוף, והכי חשוב - לא תמצאו בהן גרעינים.

אגס

גם אגס הוא פינוק מתוק שכל ילד ישמח לאכול, במיוחד אם תחתכו לו אותו ותשימו בקופסא צבעונית. האגס מכיל מגוון מינרלים כמו אבץ, זרחן, אשלגן, סידן, ויטמיני B, ויטמין C וויטמין A. האגס יעיל גם נגד עצירות וקשיי עיכול, והוא מקור טוב לסיבים תזונתיים.

אבוקדו

נכון, זה לא ממש פרי כפי שאנחנו תופסים אותו, אבל לפעמים הילדים חוזרים רעבים נורא וצריכים ארוחה קלילה ובריאה שתסגור להם פינה - וכריך או טוסט אבוקדו הוא הפתרון המשולם. האבוקדו עשיר בוויטמינים A ו-B והוא גם מקור מצוין לוויטמין E ולסיבים תזונתיים. ההמלצה שלנו - אבוקדו מזן האס שקל לתפעול וטעים נורא, ואם הילד לא בעניין של טוסט אבוקדו (למרות שמי לא?) אפשר לקחת אבוקדו האס לגן שעשועים, לחצות באמצע ולאכול עם כפית. זה קל, זמין, מזין ונוח.

  • גליל
  • פירות
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully