וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבוקדו זה פרי מושלם. אם אוכלים אותו בזמן

בשיתוף חברת גליל

עודכן לאחרונה: 18.8.2022 / 11:35

אנחנו ממליצים כאן על אבוקדו פעם אחר פעם, מכיוון שמדובר בתוספת מדהימה לבריאות, אבל כדי ליהנות ממנו באמת, חשוב לבחור את הפרי הנכון. הנה מה שצריך לדעת

טוסט עם אבוקדו. ShutterStock
לבחור נכון. אבוקדו/ShutterStock

אבוקדו הוא ללא ספק הכוכב של השנים האחרונות - הוא טעים, בריא, מזין ומצטלם נהדר. אבל האם ידעתם שכדי ליהנות מאבוקדו טוב באמת, אתם צריכים לשים לב לתאריך שבו אתם קונים אותו? כן, כן, לכל זן אבוקדו יש את הזמן הנכון לו, ואם תקנו אותו לפני התאריך הנכון - צפויה לכם אכזבה.

זן האבוקדו של העונה הנוכחית, נקרא זן גליל, והוא לא אמור לצאת לשווקים לפני ה-20 באוגוסט. " את זן גליל, האבוקדו הראשון שמתחיל את עונת האבוקדו, מומלץ לקנות רק אחרי ה-20 באוגוסט, ולפני שהוא יוצא לשוק צריך לעשות לו בדיקות של אחוזי שומן", מסביר נמרוד טישלר, מנהל תחום אבוקדו בחברת גליל.

טישלר סיפר שהצטער לראות בימים האחרונים את זן הגליל בכמה מקומות, שכן ברור לו שזה אבוקדו שמגיע ללקוחות בלי הבדיקות הראויות. "מי שקוטף לפני הזמן פוגע בכולנו, כי מי שיקנה את האבוקדו הזה - הוא יהפוך לו לגומי, והוא לא ירצה לקנות יותר. לכן, אנחנו בחברת גליל עושים את הבדיקות ומשווקים את האבוקדו רק אחרי ה-20 באוגוסט".

איך בוחרים את האבוקדו הנכון?

"השנה היה הרבה יבול ויכולנו לראות בחנויות אבוקדו כמעט כל השנה, בשל כך נהננו מאבוקדו גם בקיץ במחיר סביר, אבל זה לא תמיד המצב. בדרך כלל עונת האבוקדו נפתחת עם זן גליל, ב-20 באוגוסט כאמור, ואחריו מגיעים זנים אחרים כמו אבוקדו אטינגר, ולקראת החורף אבוקדו האס (עם הקליפה השחורה) הכל עניין של מתי שתלו ומתי קטפו", מסביר טישלר, "לכל זן יש את תקופת ההבשלה הטובה שלו, כך למשל תראו את זן גליל בחודש הקרוב על המדפים ולאחריו יגיע זן אחר. כל זן קוטפים בעת שלו".

גיף אבוקדו. Giphy
כשקונים אותו בזמן, הוא פשוט מדהים. אבוקדו/Giphy

טישלר הוסיף כי כאשר בוחרים אבוקדו הוא צריך להיות חלק, גדול, ויפה וצריך שתהיה לו "לחיצה" - גם אם הוא קשה. "אפשר לקנות אבוקדו קשה והוא יתרכך, למעשה כל אבוקדו יבשיל, לא צריך להיות מצב שאבוקדו לא מבשיל, רק אם קוטפים אותו ומשווקים אותו לפני הזמן", הוסיף טישלר, והדגיש שוב כי כדאי לקנות בכל עונה את הזן המתאים. "אנו מבטיחים שהאבוקדו עבר את כל הבדיקות הנדרשות והפרי מוכן לשיווק כך שיגיע אליכם במיטבו", אמר. את האבוקדו של חברת גליל ניתן לזהות על ידי מדבקה על הפרי עם סמל הדחליל מהגליל.

"בחברת גליל מקפידים לקטוף כל זן לפי זמן הבשלתו, לאחר שעמד בבדיקות שאנו עורכים בסטנדרטים של אירופה, כי אנחנו גם מייצאים את הפרי", הוסיף טישלר, "אנחנו מבצעים בדיקות מעבדה כל הזמן, לוקחים מדגמים מכל חלקה ובודקים כל הזמן מתי אפשר לקטוף ומתי אפשר לשווק את האבוקדו כך שיבשיל".

מכיוון שאבוקדו הוא הרבה יותר מפינוק, אלא ממש פצצת בריאות, חשוב לבחור אבוקדו שבאמת יבשיל ויהיה ניתן לאכול, לא כזה שיעמוד במטבח שלכם עד שיהפוך לגומי לא אכיל. "חשוב שתסמכו על המקום ממנו אתם קונים את האבוקדו", סיכם טישלר. חפשו את האבוקדו עם הסמל של גיל הדחליל , סמל האיכות של חקלאי גליל. "האבוקדו עם מדבקת הדחליל מבטיח שהערכים התזונתיים והטעם מושלמים ואבוקדו מוכן לשיווק".

לרכישת אבוקדו גליל>>

בשיתוף חברת גליל
  • עוד באותו נושא:
  • אבוקדו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully