וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד מסרב לאכול פירות וירקות? הנה 5 פתרונות יצירתיים

בשיתוף חברת גליל

28.8.2022 / 12:59

איך גורמים לילדים לנסות פירות וירקות בלי להיכנס למלחמות מיותרות? הנה כמה פתרונות יצירתיים שתמיד (אבל תמיד) עובדים

ילד אוכל אבוקדו. ShutterStock
זה אפשרי! ילד אוכל אבוקדו/ShutterStock

כל הורה יודע שפירות וירקות הם חלק חשוב והכרחי בתזונה של ילדים, אבל כמעט כל הורה גם יודע שלא קל לגרום לילדים לאכול מפצצות הבריאות האלה באופן קבוע. ילדים רבים נרתעים מהטעם או מהמרקם של פירות וירקות, ולכן מסרבים לנסות אותם. הבשורות הטובות הן שהחך של ילדים הוא כזה שמתרגל, גם לטעמים וגם למרקמים, וכל מה שצריך כדי להתרגל זה פשוט להיחשף כמה וכמה פעמים. ברגע שעוברים את המשוכה הראשונית וגורמים לילדים לטעום פירות וירקות כמה פעמים - הסיכויים שהם יהפכו לחלק קבוע בתזונה שלהם עולה משמעותית.

אז כאן עולה השאלה שמטרידה המון הורים - אז איך גורמים לילדים לנסות פירות וירקות בלי להיכנס למלחמות מיותרות? הנה כמה פתרונות יצירתיים שתמיד עובדים.

תפתחו את הראש

הרבה הורים מנסים פעם אחר פעם לשכנע את הילדים שלהם לאכול מלפפון ועגבנייה בארוחת הערב, אבל האמת היא שילדים יכולים להרוויח ויטמינים ומינרלים מהמון סוגים של ירקות - וגם מפירות. מי אמר שעל שולחן ארוחת הערב אפשר לשים רק את אותם שני סוגי ירקות ולא צלחת עשירה בפירות מפתים? אגס, בננה, תפוח, אפילו תפתיעו אותם בליצ'י או בנקטרינה. זכרו שלילדים יש סקרנות טבעית, ופירות טריים, צבעוניים ומפתים - יגרמו להם לטעום.

ארוחת ילדים בצורת חללית. ShutterStock
מחוץ לקופסא. צלחת מעוצבת עם פירות וירקות/ShutterStock

גם בירקות אפשר לפתוח את הראש, גם אם הילד שלכם לא אוהב ברוקולי מבושל, יש סיכוי טוב שהוא יאהב אותו אפוי. ככל שתגוונו בצורת הבישול ובאופני ההכנה, כך יגדל הסיכוי שהילד שלכם ימצא משהו שהוא אוהב.

ועוד טיפ קטן בהקשר הזה - כשאתם בוחרים פירות וירקות, שימו לב שאתם בוחרים בפרי ישראלי - תוכלו לזהות אותו לפי סמל הדחליל של חברת גליל. תוצרת חקלאית טרייה מהשוק המקומי תבטיח פירות טעימים, טריים ומזינים יותר.

תהיו עקביים

אחד הכללים החשובים ביותר הוא להמשיך ולהגיש פירות ירקות בכל ארוחה וארוחה, גם אם הילדים לא מתנפלים על הצלחת. הגישו למרכז השולחן צלחת עשירה בפירות וירקות, צבעונית ומפתה, ואכלו ממנה בעצמכם, בלי נאומים והטפות. החשיפה החוזרת לירקות ולפירות, והדוגמא האישית שלכם יעשו את העבודה עם הזמן. אל תאבדו תקווה.

דרך אגב, מחקר שפורסם בשנה שעברה ממליץ להורים אפילו להגדיל את כמות הירקות בצלחת. החוקרים מצאו כי מנות גדולות יותר של ירקות הביאו לכך שילדים הגדילו את צריכת הירקות שלהם ב-68 אחוזים בממוצע (תוספת של 21 גרם), בניסוי בן 4 שבועות שכלל 67 ילדים בגילאי 3 עד 5.

גלו יצירתיות

להורים לפעמים יש נטייה להתייחס נורא ברצינות לזמן הארוחה ולשנן את המשפט הקבוע "לא משחקים באוכל", אבל האמת היא שיצירתיות וגישה קלילה יותר יגרמו לילדים שלכם לחבב יותר פירות וירקות. תנו לילדים ליצור פרצופים מירקות, לעצב צלחות פירות מיוחדות, לסחוט לימון ואפילו לחתוך בעצמם את הסלט לארוחה, זה אולי יהפוך את תהליך ההכנה לארוך ומלכך יותר, אבל גם יעזור לילדים שלהם להתגבר על הרתיעה הראשונית לטעום. וכזכור, חשיפה חוזרת לטעמים חדשים היא המפתח לתזונה בריאה.

בווידאו: רעיונות לארוחת ערב ייחודית/יח"צ

הילד עדיין לא טועם? שנו את צורת ההגשה

מחקר אוסטרלי גילה שהנכונות של ילדים לאכול ירקות תלויה במידה רבה באופן ההגשה שלהם. חוקרים מהמרכז למדע חושים מתקדם באוניברסיטת דיקין האוסטרלית בדקו את התאוריה שלהם על קבוצה שמנתה 72 ילדים בגילאי גן. לכל אחד מהילדים שהשתתפו בניסוי ניתנה קופסה שהכילה 500 גרם של גזר מקולף ביום אחד, ואילו ביום אחד ניתנה להם קופסה שהכילה כמות זהה של גזר חתוך לחתיכות. לילדים ניתנו 10 דקות לאכול כאוות נפשם מהירקות שבקופסה בכל אחד מהימים. התוצאות היו חד משמעיות - הגזר המקולף השלם זכה לפופולריות גדולה יותר בקרב הילדים, שבחרו לאכול יותר ממנו. זה אולי נשמע מוזר, אבל אם שום דבר אחר לא עובד - שווה לנסות, לא?

שלבו פירות גם בין הארוחות

כדי להפוך את הפירות והירקות לחלק מהשגרה, שלבו אותם גם כחטיף בין הארוחות? הילד מבלה מהגן וקצת רעב? במקום לשלוף חטיף, הציעו לו בננה. הרווח כאן כפול - קל לזרוק אותה לתיק, ממש כמו חטיף, היא משביעה, מזינה ומתוקה. בננות עשירות באשלגן, מגנזיום, ויטמין B6, חומצות אמינו חיוניות, פיטוכימיקלים, סיבים תזונתיים, מינרלים וויטמינים.

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully