וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכננים לרוץ במרתון תל אביב? זה מה שכדאי שתדעו

בשיתוף חברת גליל

עודכן לאחרונה: 20.2.2023 / 12:33

אם אתם מתכננים להשתתתף במרתון הקרוב אתם בוודאי כבר מתאמנים במרץ. אבל מה לגבי התזונה שלכם? רגע לפני האירוע הספורטיבי של השנה, מצאנו את המאכל שיכול לשדרג לכם את הריצה

בננות. ShutterStock
חטיף הבריאות המושלם. בננות/ShutterStock

כל מי שרץ בחייו יודע שבננות הן חטיף הבריאות המושלם. הבננה עשירה באשלגן, מגנזיום, ויטמין B6, חומצות אמינו חיוניות, סיבים תזונתיים, מינרלים וויטמינים - כל הדברים שהגוף שלנו צריך במיוחד אחרי אימון כושר מייגע. לכן, המון מתאמנים נוהגים לאכול בננה לפני אימון, וגם אחריו, כדי להעלות את רמת האנרגיה בגוף, לשפר סיבולת ולמנוע התכווצויות שרירים.

מלבד הרכב הוויטמינים בהן, בננות הן בחירה מזינה במיוחד גם מפני שהן עשירות במים ובפחמימות - שני מרכיבים שהוכחו באופן עקבי כמסייעים בשיפור ביצועי הפעילות הגופנית וההחלמה של השרירים אחריה. למעשה, אכילת מזון עשיר בפחמימות לאחר פעילות גופנית מקדמת את שחרור ההורמון אינסולין, המסייע בהעברת גלוקוז מהדם לתאי השריר, שם הוא מאוחסן כגליקוגן. במילים אחרות, בננה אחרי אימון עוזרת לחדש את מאגרי הגליקוגן בשרירים.

מלבד הרכיבים האיכותיים והבוסט המהיר לאנרגיה, לבננות יש גם יתרון מובנה - קל מאוד לשאת אותן בתיק ולנשנש אותן בעת הצורך - הן לא דורשות אריזה מיוחדת, קירור או כלים, רק ליהנות מהן. ואם אתם רוצים בננות איכותיות במיוחד, שימו לב שאתם בוחרים בפרי ישראלי - תוכלו לזהות אותו לפי סמל הדחליל של חברת גליל. תוצרת חקלאית טרייה מהשוק המקומי תבטיח פירות טעימים, טריים ומזינים יותר.

רצים עם הדחליל

בשל הקשר ההדוק הזה בין בננות לריצה, חברת גליל החליטה השנה לפגוש את הצרכנים הכי גדולים שלה ברגע השיא שלהם. גליל הם נותני החסות בארוע הספורטיבי הגדול בישראל - מרתון תל אביב, המתקיים ביום שישי הקרוב (24 בפברואר). כמדי שנה עשרות אלפי אנשים ישתתפו במרתון, ב-6 מסלולי ריצה, כשהמוני בני אדם מעודדים ומשתתפים בחגיגה הבריאה הזו.

מרתון תל אביב 2022. דוברות עיריית תל אביב, אתר רשמי
חג הכושר. מרתון תל אביב הקודם/אתר רשמי, דוברות עיריית תל אביב

השנה תקבל את פניהם של כל הרצים העייפים שיגיעו למתחם המרתוניסטים - אליו מגיעים כל רצי המרתון אחרי ריצה של 42.2 ק"מ - עמדת פירות שתעזור להם להשיב לגופם את האנרגיה הרבה שהוציאו. גם הילדים שרצים במיני מרתון תל אביב, שמתקיים יומיים לפני, יקבלו בננות טריות וטעימות להשבת הארגיה, וגם - קופסא לשמירת הבננה של הדחליל, שתעזור להם לשמור על ההרגל הבריא הזה גם בשגרה.

רצים במרתון? אל תשכחו לחפש את הדחליל וליהנות מהפרי שיחזיר לכם את האנרגיות במהירות. לא מתכננים לרוץ? זה בדיוק הזמן להתחיל להתאמן למירוץ הבא, ואתם כבר יודעים מה כדאי לכם לאכול אחרי אימון. בהצלחה!

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully